meetings and workshops
The increasing accessibility of single-cell RNA sequencing (scRNA-seq) platforms is creating a growing pressing need to train people capable to analyze the obtained results. This course will discuss the most appropriate computational and statistical methods available for scRNA-seq data analysis.
This workshop is organized in Sweden, Italy, Greece, Ethiopia, Kenya, Nigeria, and Tanzania. The course will be run in parallel synchronized sessions using a hybrid online and in-person approach to train plant scientists in Africa and Europe in DNA methylation data analysis.
FISV PER I GIOVANI RICERCATORI apre il mondo della Ricerca a coloro che ne saranno presto protagonisti: da un lato i dottorandi, i PostDoc, gli specializzandi e i giovani scienziati, dall’altro le competenze dell’Accademia italiana. La formazione specialistica promossa da FISV diventa occasione del loro incontro per la crescita di una giovane Comunità genomica.
Il master mira a fornire competenze interdisciplinari per rispondere alle esigenze cliniche e del mercato del lavoro, con un focus su stoccaggio e analisi di dati biologici massivi e lo sviluppo di sistemi intelligenti in bioinformatica e informatica medica con applicazioni al contesto oncologico.
This course aims to provide participants with theoretical and practical knowledge on how to perform bioinformatics analyses of scRNA-seq data using open-source software solutions.